Rolling Stones 'The Biggest Bang' 4 DVD

Over seven hours of Stones concert footage and interviews.
The famed Rio show from February 2006 which was attended by over one million people.
The concert from Austin, Texas, October 2006.
Materials from concerts in Japan, Buenos Aires and Shanghai.
Six songs released for the first time on DVD.
Six songs that have never been released in any format.
Twenty minutes of duets with: Bonnie Raitt, Eddie Vedder, Dave Matthews and Cui Juan.
Already hailed as "the best documentary ever on the band."

というのが出るらしい。日本公演はどこの何だろうなあ。WOWOWでやったさいアリなのかな?だったら欲しくなるかも。それにしても、4枚組ってすごい分量だなあ。初のDVD化
というのは、新曲中心なんだろうな。始めて収録されゥ6曲というのは、レイ・チャールズの"Night Time Is Right Time"なんかなのかな。Cui Juanって、中国か香港のアーティストなのかな?
 ここまで、完全なツアーのドキュメントを作るということは、これが本当に最後のツアーになるんだろうなあ、きっと。と思わせて買わせる、また、御好評に応えて最後のツアーやりますということだと、嬉しいけど,やっぱり、それはそれで別腹が立つかも。何にせよ楽しみ。ここまであれもこれもそのままつめこむパッケージというのも、おもしろいかもなあ。作品として、商品として、完成度高めるより、とにかくいっぱい詰め込んじゃうみたいな。家族の記録とか旅行のビデオみたいな。4枚見るのって結構大変だぞ。